Pagina's

woensdag 20 juli 2011

Vilten

Gisteren was het dan zo ver, ik mocht gaan vilten bij Riet. Het is altijd gezellig bij Riet, maar nou zou ze me ook nog leren vilten. Het zou een sjaal worden. Eerst kwam er een hele grote tas met allemaal sjaals uit. Ik koos een antracietkleurige. Hij was veel te breed, dus werd die over de lengte door geknipt. En toen werden er twee koffers met wol tevoorschijn getoverd. Wauw, prachtige kleuren. Eerst greep ik zoals altijd naar de paars-rood-roze kleuren, maar ik bedacht me om eens helemaal anders te gaan. En koos uiteindelijk voor blauw-turkois-groen-gele wol.

Riet is een uitstekende instructrice. Omdat ik het nog nooit gedaan had, adviseerde ze me om alleen de uiteinden te doen. Meestal zijn dit ook de gedeeltes van de sjaal die je ziet. Dunne stukjes wol legde ik daarom uit op de uiteinden. In driehoekjes, kijk maar zo zag het er uit.

Zie je ook het zonnetje in de linkerbovenhoek? Daar in die stoel zat Riet lekker in het zonnetje. Het was prachtig weer. We sleepten de tafel extra naar de schaduw voor mij, omdat ik moest werken. We werkten buiten, omdat er nogal wat water aan te pas zou komen en dan hoef je achteraf niet zoveel te dweilen. Op de onderstaande foto is de wol al gehecht door wrijven. Je kunt goed zien dat ie goed nat is.

Goed, na een paar uurtjes wrijven, lekker 'vroespelen' zoals het hier in het dialect zou heten, kwam ook de lapjesfluisteraar buurten. Ook al zo'n heerlijke meid. Ze heeft me ook nog wat advies gegeven over mijn Fin de Siecle. Dat ene blok dat maar niet wil lukken. Misschien gaat het nou wel goed. (na de zoveelste keer uithalen).

En wil je weten hoe mijn sjaal er uiteindelijk uitzag? Oke, zo dus. Hier ligt ie vanmorgen lekker in het zonnetje te glimmen. En ik? Ik glim helemaal mee, ik en er trots op, het is me gelukt en het is ook nog heel erg mooi geworden. Het is dat ie door de wol best warm is, anders droeg ik hem nu al.

Riet en Pauline, dank jullie wel voor de gezellige dag, sjaal, tips, heerlijke scrambled eggs, en nog veel meer. We gaan dit nog eens herhalen, maar dan in het 'hogere' noorden bij ons.

Tot slot zag ik dit nog ergens. De finish van de tour-etappe van vandaag is in het Italiaanse Pinerolo. Eerste was dat al de finishplaats in de Giro d'Italia. Toen regende het en zag het er zo uit.

.

7 opmerkingen:

  1. Wat leuk is dit gewroken Bietje, en wat heb je een heerlijk dag gehad.
    Groetjes Joke
    ps 63 staat erop

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha bietje, ik vond het ook een heerlijke dag! lekker als je met vrienden samen kunt hobbieën en je bent een goede leerling, zeg dat maar eens op school:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond het ook erg gezellig en je sjaal is prachtig geworden.
    Erg leuk zo'n mini-"bloggersdag".
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je sjaal is erg mooi geworden. Wat leuk zo'n dagje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je een prachtige sjaal gemaakt, dit lijkt me een mega project mijn bloem was zo klaar.
    Groetjes Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De sjaal is prachtig geworden, mooie kleuren. weer een nieuwe hobby erbij? groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. die hadden zeker olijfolie op de weg gesmeerd!

    groetjes Antje

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.