Pagina's

donderdag 27 mei 2010

Bank / couch

Hij is er, hij is er, hij is gekomen. Dit is niet een Sinterklaasliedje, maar de inleiding op het stukje over mijn (sorry, onze) nieuwe bank. We waren al langer aan een nieuwe bank toe, maar dat werd iedere keer uitgesteld. Geen geld, andere prioriteiten, maar vooral konden DH en ik het niet eens worden over welke bank het dan zou worden. Hij wilde een hoge rugleuning en in leer (= beter schoon te houden) en ik wilde een lage rugleuning en in stof (= warmer in de winter, minder plakkerig in de zomer)
He's here, he's here, he's here. Our new couch arrived. Whoopi. Since some time we needed one, but DH and I did not agree which counch we should buy. He wanted a high back side and a leather one (= easier cleaning), I wanted a low backside and in fabric (= warmer in the winter, less sticky in the summer)

Een paar weken terug, na de wekelijkse boodschappen nam DH me mee naar de plaatselijke meubelzaak. Eigenlijk om onze wensen op elkaar af te stemmen. Toen we een paar uur later buiten kwamen hadden we een bank besteld, én een bijpassende hocker.
A few weeks ago, after the weekly grocery shopping, DH drag me to the local furniture-store. Actually to synchronize our wishes. But when we stepped outside some hours later, we ordered a couch, ánd a matching footstool.

En afgelopen woensdag is ie geleverd. Ik ben er blij mee! Hij zit lekker. Het leer kleurt toch goed bij de rest, daar was ik stiekem toch bang voor, want ik was de kleur al weer vergeten. En toen de bank stond leek het wel of de kamer groter was. Rondom is beslist meer ruimte. Ik snap niet hoe dat kan, want de afmetingen zijn precies hetzelfde als die van de vorige bank.
Last wednesday they deliverd the couch and hocker. And I am very pleased with them. It sits cosy. The leather colour is beautiful and it matches the rest of my interior. I forgot already what the colour looked like, and I was afraid it didn't match at all. When the couch was on his place it looked like the living room was bigger than before. Round the couch we have more space. I don't know how this is possible, but the couch itself is just as big as the previous one.

Zien jullie de poef nu voor de bank? Hier zit ik dus 's avonds heerlijk wat te prutsen. Lekker op de bank, beentjes op de poef, handwerkje op de brede leuning en drankje op tafel. Het leeslampje aan en ik heb verder weinig nodig.
Do you see the footstool in front of the couch? This is were I sit in the evening doing some handcrafting. Cosy on the couch, leggies on the footstool, craftwork on the big arm-rest and a drink on the table. The reading lamp on, that's all I need.


Het was nog een hele operatie om de bank binnen te krijgen. Hij paste niet door de deur. De mannen die hem afleverden, hebben de deur uit het kozijn gehaald. De WC-deur in de gang ook, zodat de voordeur min of meer de WC indraaiden en dus meer ruimte voor hen ontstond.
Toen ze met de bank in hun handen voor de voordeur stonden, bleek die niet door de voordeur te gaan. Zo'n 10 cm. kwamen ze te kort. En nu ????

It was quite an operation to get the couch inside. He didn't go through the door. The delivery men took the door out of the frame. De toiletdoor in the hallway too, so that the frontdoor more or less turned inside the toilet and they had more space for manouvring the couch.
When the lifted the couch and stepped through the frontdoor it appeared that the front door was too small. About 10 cm. And now ????

Bank weer op de grond, een van hen rustte zo'n beetje uit op de rugleuning van de bank toe die rugleuning ineens omlaag ging. (Het is zo'n bank met verstelbare rugleuning. DH wilde graag een hoge rugleuning en ik een lage. Op deze manier kunnen we het naar eigen wens instellen).
Pfffff, de rugleuning stond dus nog in de hoge stand. Er ging zeker 10 cm. omlaag en toen paste de bank wel precies door de voordeur. Gelukkig maar. Ik zag een van de mannen al met zo'n schuine blik naar het kozijn van de voordeur kijken. Ik kreeg het Spaans benauwd dat dat er ook nog uit moest. Wat een rotzooi zou dat geven. En dat alleen voor een bank . . .
Well, couch back on the ground, one of the men leaned on the couch to rest a bit. Than de back went down. (It's a couch with adjustable backside. We can adjust it like we wish).
Pfffff, the backside was in the high position. Luckily. Because I saw one of the men look at the frame of the frontdoor, as this has to get out too. What a mess whould that be. And that only for a couch . . .

5 opmerkingen:

  1. Tjonge, wat een toestand! Maar gelukkig dat je er nu heerlijk op kunt zitten en niet eerst je hele huis weer in origineel-staat terug moet brengen...... ;))
    Geniet ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke bank (wij zeggen eigenlijk zetel, een bank is in hout en staat buiten of is een instelling die geld beheert LOL)! daar ga je heerlijk in kunnen handwerken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie bank mooie kleur, en heerlijk een voeten legger erbij, nu ik weet wie daar gaat zitten.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie zetel (zo noemen wij het) en wat een werk om het op zijn plaats te krijgen :-)

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.