Pagina's

vrijdag 7 mei 2010

De Bijenkorf / Beehive

Nee ik ben niet naar dat prachtige grote warenhuis met die mooie spullen geweest. Zoals ik al eerder vertelde ben ik deze week met heel veel dingen tegelijk bezig geweest. Ik heb ook een nieuw borduurwerkje gemaakt. Een bijenkorf met bijtjes, grote wesp en zonnebloemen. Die laatste zijn mijn favo bloemen, zelf mijn bruidsboeket waren van deze bloemen gemaakt. Het patroontje heb ik van de site van Kirsten Schmidt van Kissy Cross. Klik op haar naam om naar het patroontje te gaan. Het ziet er zo uit:
No, I did not go to the big store with the same name. I said before that I filled this week with lots of things. I also made a little needlepoint thing. A beenhive with little bees, a big wasp and sunflowers. Sunflowers are my favo flowers, my bridesbouquet was made of sunflowers.The pattern is designed by Kirsten Schmidt from Kissy Cross. Klick on her name to see the pattern.

Ik vond het patroontje zó leuk dat ik ook een miniatuurversie aan het maken ben. Hetzelfde patroon, maar dan niet over 2 draadjes, maar over 1 draadje. Het wordt zo vier keer kleiner. Zelfs 's avond kon ik hier nog genoeg voor zien, mijn ogen zijn dus nog heel goed.
Het lastige was wel dat ik de naald die ieder gaatje apart moest steken. Dus niet insteken en meteen door een ander er uit. In het stramien zit wat lijm, en anders zou ik de weefdraden los van elkaar trekken en mislukte het borduren. Ik heb een foto gemaakt van mini-bijenkorf met haar grote zus. Om aan te geven hoe klein het is, heb ik er een euro naast gelegd. Een Ierse euro, maar dat kun je door de flits helaas niet meer zien. Muntenverzamelen is overigens ook een hobby van me.
I liked the pattern and decided to make a miniature of it. Same pattern, over 1 thread instead of 2. It will be 4 times smaller. Even in the evening my eyes were good enought to see it clear. I made a picture of the mini-beehive and her big sister. To see how small it is, I put an euro besides it. An Irish euro, but you can't see it because of the flash. Collecting coins is also a hobby of mine.

2 opmerkingen:

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.