Pagina's

zondag 30 mei 2010

Life is Beautiful, update 8

Je kunt het wel aan het aantal berichtjes van mij zien, deze week had ik weinig tijd voor handwerken én bloggen. Ik heb slechts één LiB-rondje gemaakt. Ik ben met het tweede bezig. Om het patroon op de stof te krijgen, gebruik ik een verdwijnpen. En aangezien ik het rondje al een tijdje niet meer aangeraakt heb, is het patroon verdwenen. Dus dat moet er opnieuw opgetekend worden.
I blogged very little last days. I hadn't much time for blogging ánd crafting. I made only one LiB-circle and am still busy with another. To draw the pattern on the fabric I use a pen which ink dissapears after some time. And because I did not even touch the LiB-circle, the pattern already dissappeared. So that will be drawn again today.
Kijk ook even goed naar het schattige tasje naast mijn borduurring. In een van de volgende berichtjes zal ik daar wat meer over vertellen. Maar ik wilde het jullie nu al laten zien.
Please pay attention to the cute little baggy next to the stitchery. In one of the next blogs I will tell more about it. But I wanted to show this already today.

Alle meedenkers, hartelijk dank voor het meedenken over hoe de layout voor mijn LiB er uit zou moeten komen te zien. Geweldig leuk om te zien hoeveel mensen met je meedenken en ook hun voorkeur kenbaar maken. Ook de diverse tips die ik gekregen heb, hartelijk dank. Blijf a.u.b. vooral reageren op mijn berichtjes.
A big thank you to all people who thinked along with me about the layout for my Life is Beautiful quilt. It's ver great to see how much people really think along and express their preference. Many thanks too for the tips I received. This is one of the reasons why I blog. Please keep reacting to my blogs.

De layout die het uiteindelijk gaat worden, is versie 2. Deze had meteen de voorkeur van DH en mijzelf. De rode stoffen overheersen nogal en in versie 2 zijn deze wat minder nadrukkelijk aanwezig. Het rondje in het midden wordt overigens van een andere stof, roder en wat donkerder. Hieronder nogmaals de ontwerptekening van de uiteindelijke layout.
The layout I choose is the second one. DH and I immedeatly agreed on this one. The red fabric is pretty prevailing. In the second version, the red fabric is less explicit. The circle in the center will be from a darker en more red fabric than in the picture. Below again the choosen layout.

Hadden jullie ook ontdekt dat er een foutje in mijn patroon zat? Tiende rij van boven, elfde blokje van links. Daar zit een verstekeling. Er zit een groen blokje, maar dat moet natuurlijk een rode zijn, anders is de rode 'cirkel' niet dicht.
Did you all see that I made a small mistake in this pattern? Tenth row from the top, eleventh block from the left. It now has a green block, but of course that has to be a red one. Otherwise my 'circle' isn't closed.

Ik ben nog wel aan het denken hoe ik het patroon op die donkere, rode stof krijg, zodat ik het ook kan zien om te borduren. Tips???? 
I am still thinking how to get the pattern on the dark, red fabric, so that I can see where I have to stitch. Any suggestions????

5 opmerkingen:

  1. Voor mijn Tulip Tiles gebruik ik carbonpapier voor stof, die ik bij Pipoos koop. Dit is een licht grijze carbon, die een lichte tekening achterlaat. Waarschijnlijk kan je daar makkelijk overheen borduren.
    Nu even wat anders, ten eerste dank je wel voor je opbouwende kritiek, I love it. Je hebt gelijk wat het evenwicht betreft. Ik moet eens goed gaan kijken en misschien de top draaien. Maar de rand wil ik uit gaan voeren in strips van de kleuren in de NYB-blokken, de groene kleuren zouden dan aan de andere kant van de top komen, bij de paars-lila blokken. Ook wil ik deze rand in verschillende breedtes gaan maken. Boven, onder, links en rechts krijgen dan een andere breedte. Op deze manier kun je de zwaarte van het rood beter verdelen. Nogmaals dank voor je reactie, met elkaar kom je vaak uit de problemen die kunnen ontstaan als je iets in je hoofd hebt zitten wat anders uitwerkt dan de bedoeling is, of je hebt er eenvoudig niet aan gedacht. Blijf reageren!!!
    http://quiltaart.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk ontwerp heb je ervan gemaakt, ik ga nu toch ook nog even naar de mijne kijken hoe ik de rondjes ga neerleggen, want op de hoeken spreekt mij wel heel erg aan! Zo leuk om te zien hoe iemand met de kleuren en het ontwerp speelt! Bedankt voor de inspiratie en veel plezier met je rondjes! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thanks for visiting my blog and your nice comments. Thanks also for following me :) I'm putting you in the sidebar of my blog so that my visitors can come visit you too ! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi,

    Leuk dat je op mijn blog bent wezen kijken! Ik kom graag ook even bij jou buurten. Ik zie dat je ook in Limburg woont, waar precies? Ik woon zelf in Landgraaf (dat dit weekend overspoelt wordt door Pinkpopgangers...). Je vroeg me naar de term RR, dat staat voor Round Robin. Op de yahoogroep van de Cross Stitch Lovers (http://groups.yahoo.com/group/crossstitch-lovers) doe ik hier vaak aan mee. Het gaat alsvolgt: je schrijft je in, en wacht tot -ie vol is (soms 6 personen, soms 9 of 12) en dan maak je een eigen lap met evenveel vakjes, of je kiest voor losse lapjes. Je kunt patroontjes meesturen of de deelnemers zelf laten kiezen. Elke maand stuur je dan een lap door tot iedereen elke lap heeft gehad en dan krijg je hem weer terug. Heel erg leuk en verslavend! Als je zin hebt kom eens kijken zou ik zeggen. Ik ga jouw blog in ieder geval volgen! Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kom voor het eerst op je blog en zie dat je in Limburg woont. Ik woon zelf in Maasbracht. Ik ben heel benieuwd naar je LIB

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.