Pagina's

woensdag 5 mei 2010

Granny update

Tussen de LiB door probeer ik ook mijn Grannies aan elkaar te maken. Het lukt aardig, alleen vind ik de LiB op dit moment leuker om te doen. Maar toch schiet het aardig op. De overgebleven Grannies passen nu al allemaal in mijn koffertje, kijk maar:
Between the LiB I try to sew my Grannies. The only thing is that I like the LiB more at the moment. Still my Granny tablecloth is growing. The Grannies left do fit in my little suitcase again, look.

Wacht ik zal de grote en de kleine er eens uithalen dan zie je het beter. Ik ben nu bezig om alle kleintjes aan elkaar te zetten, zodat ze de grootte van een normale Granny krijgen. Die zet ik dan aan het kleed. Dit zijn de kleintjes en de grote.
Wait you can see them better if I take the little and big ones out of it. For now I am sewing the little ones as a normal one. Then I sew them to the cloth. Here are the little and big ones.


En dan ziet mijn tafelkleed er zó uit. Kleurt goed bij de donkere tuintafel, nietwaar? Daar is ie straks ook voor bedoeld. Helemaal handig is het niet, want ik kan hem er niet op laten liggen. De tafel staat pal in de zon (als die tenminste schijnt) en regen kan er ook prima bij. Dus wellicht dat het kleed nog een andere bestemming krijgt. Maar het kleurt er prima bij, want ik ben van plan om de muur achter de tafel een grasgroene kleur te geven, misschien zelfs limekleur. Dat zijn plannen voor de zomervakantie.
And my tablecloth looks like this. It colours beautiful with the dark gardentable, doesn't it? It is meant for this table. It's not handy. The table is right in the sun (when it shines), and rain can get to it quite well. Maybe the tablecloth will get another destination. But the colours just match with the table. And I plan to paint the wall behind the table in a grassgreen colour, or even limegreen. But that's for the summerholiday.

6 opmerkingen:

  1. Wat een gezellig gezicht, zo'n mooi kleedje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er erg leuk uit. Misschien moet je het er straks als je klaar bent, er maar op leggen als je daar zit en het er daarna weer afhalen.
    http://quiltaart.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zeg! Ik heb er het geduld niet voor, laat mij maar kaarten en knutsels maken HIHI.
    Ik zou willen dat ik het kon maken, het ziet er erg vrolijk uit!
    Groeten Miranda (www.laulijn.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Enig !!

    Leuk he dat haken en de koffertjes ook.
    Heb er ook een paar.

    ach je kleed lekker buiten gebruiken en in het zonnetje gewoon nóg 1 haken !!;-)

    ((zwaaiii)) marian'ne m

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij het rondgaan over de blogs las ik je vraag over paterno. Bij patchwork zijn ze onmisbaar. Ze worden gebruikt voor het maken van de mallen. Je hebt ze in dikkere en dunnere kwaliteit en in melkwit of doorzichtig. Doorzichtig heeft het voordeel dat je de stof er nog doorheen kunt zien. De dunnere zijn erg gemakkelijk te knippen. Je moet er wel nooit de stofschaar voor gebruiken. De meeste quiltwinkels hebben ze altijd op voorraad. Of ze ook in hobbywinkels te krijgen zijn, dat weet ik niet. Ik weet niet waar je in Limburg woont, maar MARIJ in Beek heeft ze meestal op voorraad.
    Mooi haakwerk trouwens, ik heb vroeger ook vaker gehaakt, maar sinds bij mij het patchworkvirus heeft toegeslagen, ben ik hier niet meer aan begonnen.
    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.