Pagina's

zaterdag 1 mei 2010

Life is Beautiful, update 3

Het zal jullie vast niet ontgaan zijn dat ik druk bezig ben met de LiB. Vandaag wil ik jullie wat combinaties laten zien van de stofjes met de LiB. Zoals eerder verteld ga ik niet voor licht en donker, wat ik overigens ook heel mooi vind, maar voor lekker bont. Dit zijn de foto's die ik gemaakt heb. Het is de bedoeling dat rond iedere stitchery vier lapjes komen in 2 bij 2 kleurstellingen. De rechterfoto is erg geel, in het echt zijn de kleuren 'scherper'.

Last days I am very busy with my LiB. Today I want you to show some fabric combinations of my LiB. As I told before, I left the dark and light thing (which I too like), but go for very colourful. These are the pictures I took. Round every stitchery there will be 4 fabrics in 2 by 2 colours.

Ik had gedacht om de donkerrode stof (op de foto rechts onder de bovenste gele stof) te gebruiken voor de applicaties en de sashing. Maar daar heb ik dan echt te weinig van. Niet goed nagedacht van te voren.

I thought to use the dark red fabric (on the picture just below the top yellow one) for the applications and the sashing. But I don't have enough fabric for that. Not good planning.

Het lijkt wel op dat ik iets te weinig kleurstellingen heb. Ik heb ook nog stoffen uit dezelfde serie in het geel, maar dat is dan wel heel erg geel met de stof waarop de stitchery is gemaakt. Of ik zou het als een soort zonnetje in het midden moeten gebruiken. Het wordt een beetje een herfstachtig geheel en dan zou een zonnetje natuurlijk wel welkom zijn. Wat vinden jullie, ik wil graag heeeeeeeeeeeeeeel veel meningen horen. Dus vandaag niet alleen lezen en kijken, maar ook graag reageren. Ook als je normaal nooit reageert, ik stel al jullie meningen op prijs en heb hierbij echt advies nodig.

It seems that I don't have enough different colours. I also have yellow fabric from the same serie, but that will be very yellow, because I also stitch on yellow. Or I should use these as a kind of Sun in the middle. The quilt will be a autumn-like one, and a sun is very welcome then. What do you think, I like to have lots and lots of comment. So please don't just read and look, but react too, even if you did not react before. I appreciate all your comments.

4 opmerkingen:

  1. Birgitte, ik denk dat het met een geel "zonnetje"best mooi zou kunnen staan, alleen zie ik niet welke gele serie je bedoelt?
    Staan die stoffen ook op de foto? Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent al lekker op weg, maar mischien liggen je kleuren toch te dicht bij elkaar. Gebruik veel donkerder en lichtere kleuren hierbij. Of gooi je 2 x 2 schema overhoop en meng gewoon kleuren die heel afwijkend zijn, dit is wel lef hebben. Kijk eens op mijn blog en klik dan aan NELSON'S SMILE in het rijtje labels. Toen ik deze aan het maken was, werd ik door mijn quiltvriendinnen voor gek versleten en zie het uiteindelijke resultaat.
    http://quiltaart.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schattig, die mooie kleurtjes!! Genieten, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk je LIB blokjes,heel wat anders dan de anderen die ik al zag.Maar wel mooi hoor.

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.