Pagina's

maandag 3 mei 2010

Bom Under the Sea, update 7

Het is weer de eerste van de maand geweest, dus deel 5 van Under the Sea is beschikbaar. En hij is nu al af!!! Het is duidelijk dat ik vakantie heb, geen lessen voor te bereiden, geen toetsen na te kijken, dus zeeën van tijd. En die besteed ik lekker helemaal aan handwerken. Heerlijk !!!

It was the first of the month this weekend, so part 5 of Under the Sea is available. And I finished it already!!! It's clear that I have a holiday, no preparing lessons, no correcting tests, so lots and lots of time. And that time is filled with stitching, crocheting, everything I like !!!

Deze maand waren 2 verliefde zeeslangen het onderwerp op deze BOM; Sebastiaan met een roos in de knop in zijn mond en Lola met een schattig bloemenhoedje op. Het hoedje heb ik opgevuld met Franse Knoopjes. Die gaan mee steeds beter af. Eigenlijk is het heel simpel. De draad moet strak rond de naald getrokken worden en het volgende steekje moet dicht bij de vorige liggen. En dan langzaam de naald er uit trekken en in tussen de draad goed gespannen houden. Maar voor ik dat doorhad...

This month 2 seasnakes in love were subject of this BOM; Sebastian with a rose in his snake-mouth and Lola with a adorable flowerhat. I filled the hat with French Knots. I getting better and better on these. Actually it's quite simple. The thread has to bee tight around the neadle and the next sticht has to be close to the last one. And then pull the neadle slowly out. In the meantime hold the thread tight. But before I knew all of this...
Letten jullie ook even op het kleine zeepaardje. Ze valt bijna niet op, maar is er wel degelijk. Het was zo friemelig, dat ik het drie keer uitgehaald heb, voor ik tevreden was. Toen dit deel bijna af was, zag ik pas dat het patroon wat lager op de stof had moeten staan. Aan de bovenkant is weinig ruimte over voor de naadtoeslag. Op het einde zal ik kijken of het genoeg is.
 
Please pay attention to the little seahorse. She barely shows off, but she is there! It was so twiddling, I stitched backwards three times before I was happy with it. Only when I almost finished this part, I noticed that the pattern should be lower on the fabric. I don't have much space for the seamallowance on the top. But I will see at the end of the BOM.

3 opmerkingen:

  1. Dat is wel heel goed gelukt,zeg! Je kunt de foto's vergroten en dan is pas echt goed te zien hoe precies je gewerkt hebt!
    Complimenten!
    Geniet van je tijd en je handwerkjes, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ziet er heeel leuk en mooi uit:) en leuk dat je ook even bij mij op de blog bent geweest :)
    tot weer en een fijne dag,
    groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat goed! En vooral: Wat snel!!!
    Ik heb hem net uitgeprint maar ik geloof niet dat ik er gauw aan toe kom... Het is hier ook vakantie en dat betekent 4 kinderen thuis die ik bezig moet houden. Omdat het van dat slechte weer is, hebben we besloten alle slaapkamers op te ruimen... *zucht* Nee, voorlopig geen tijd voor mijn dingen! ;)

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.