Pagina's

maandag 24 mei 2010

Nieuwe aanwinsten

De afgelopen tijd is er vanalles binnengekomen. Ik voel met nog een beginnende spaarder op stoffengebied. En als ik ergens een mooi stofje zie, dan koop ik daar een stukje van. Zo heb ik de afgelopen tijd de volgende stofjes gekregen.
Last weeks I collected some more fabric and other things. I am a starting collector of fabric. And if I see a nice fabric I buy a piece of that (sometimes). These are my latest purchases.

Op Hemelvaartsdag (13 mei) was ik in de Kantfabriek. Hier lees je deel 1 van mijn 5-delige serie daarover. In het winkeltje van de Kantfabriek verkochten ze ook stof. Deze heb ik daar meegenomen. Drie stofjes in blauw. Ooit wil ik toch aan de Dear Jane beginnen. Het boek heb ik al, maar nog niet de moed om te beginnen. Om toch in de stemming te komen verzamel ik alvast stofjes. Als mijn DJ ooit gemaakt wordt, zal het in blauw zijn. Op verzoek van DH, het is zijn favo kleur.
At May 13th I was in the Kantfabriek. I you want to read my story about that visit (in 5 parts) click here. The little shop in the Kantfabriek sells some fabric too. I bought these. Three fabrics in blue. Once I like to start with the Dear Jane. The book is already on the shelf, but I don't have the courage to start yet. To come in the mood I started collecting fabrics for it. If I ever start with my DJ, it will be in blue, special request of DH. Blue is his favo colour.

Van het Handwerkparadijs zijn deze stofjes. Alvast Kerststofjes, maar leuk dat ze zijn. En een lapje steenstof. Komt nog wel een keer van pas.
From the 'Handwerkparadijs' are these. Christmasfabric, bit too soon, but they are cute. And some fabric 'stone'. You never know when you need it.

Via de website van Het Witte Luik heb ik deze dingetjes gekocht. Knopen en bedeltjes. En ook een zakje lavendel. Ze zijn erg goedkoop (in prijs). En kijk eens hoe leuk verpakt, schattig toch. Men heeft er echt werk van gemaakt. Aan de kantjes zit ook nog een extra bedeltje. Echt een feestje op zich.
On the website of Het Witte Luik I bought these things. Buttons and beads. And a package of lavender. They had a nice price. And look how beaufitul wrapped. On the lace are beads too. The package is a present on itself.
Ik heb geprobeerd om het zonder schittering te fotograferen, maar dat is niet gelukt. Je ziet bovenin 3 prachtig versierde zakjes. Twee leeg, de inhoud ligt ook op de stoel, en een vol met lavendel. In de zakjes die zo schitteren zie je houten 'knoopjes' met het thema tuin. Er liggen kikkers, gieters, diverse bloemen, konijntjes en slakken. De metalen bedeltjes zijn slotjes, olifantjes, boeda's en een sleutel. Zijn jullie net zo weg van dit alles als ik?
I've tried to take the picture without the blink, but I failed. At the top of the picture you see the 3 packages, beautiful pimped with beads, lace and things. Two are empty, the contents is on the chair too. And one package with lavender, smells very good. In the little packages which blinks you the the wooden buttons with the theme 'garden'. There are frogs, watering cans, rabbits and snails. The metal beads are elephants, bhoedas and a key. Don't you just love all of them?

5 opmerkingen:

  1. Hallo,

    Hihi, als ik je blog lees, voel ik dat je zo blij bent als een kind met je nieuwe aanwinsten, geniet er maar van, is leuk hé!
    Ik heb me in het weekend in een hobbywinkel ook laten gaan, aiai de rekening, maar zoveel spulletjes bij nu:-)

    Nu ben ik wel benieuwd wat je ervan gaat maken, dus hop hop aan de slag, neenee grapje, geniet maar van de zon, nu ze eens schijnt hé!

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat komt meer voor hoor!!. Iedere quilter is zo blij als een kind met een nieuw stofje, dat hoort er gewoon bij. De blauwe vind ik prachtig, maar dat komt omdat blauw ook mijn favoriet is. De andere zijn ook leuk. De dear Jane is inderdaad een mooie quilt, maar heel veel werk. Ik ben er ook ooit eens aan begonnen en heb vier rijen af. Misschien dat ik het toch nog eens ter hand neem. De Sylvia Bridal Sampler is trouwens ook prachtig.Daar zit ik ook over te denken.Het is leuk om er met een groep aan te werken, dat stimuleert.
    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je voor de reactie op mijn blog. Je slaat de spijker op zijn kop met je berichtje. We zijn er om elkaar te helpen, maar het is fijn om te weten wie je helpt en wat er met je tips wordt gedaan.
    Ik heb nog even door je blog gesurfd. Heel leuk en je bent al behoorlijk enthousiast wat stofjes betreft. Ik kom af en toe eens langs om je werkjes te bewonderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Allereerst bedankt voor je reactie op mijn blog. Ik kan ook zo genieten van dit soort aankopen. Steeds neem ik me voor dat ik nu wel genoeg lapjes, kantjes, knoopjes enz. enz. heb. Maar wannneer ik weer wat leuks zie is de verleiding vaak weer te groot om het niet mee te nemen. Ben benieuwd wat dit voor projecten dit gaan worden.
    groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke lapjes heb je gekocht. Heerlijk he om zo zachtjesaan een hele voorraad op te bouwen.
    Ik las ergens op je blog dat je ook met de LiB bezig bent. Die vind ik zó leuk, maar twijfel nog... Ben jij eral uit welke kleur je voor de quilt gaat gebruiken?

    groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.